Nuffnang

Wednesday, February 2, 2011

Happy Chinese New year!!!

Selamat Tahun Baru Cina!!!



Kepada semua pembaca yang berbangsa cina, selamat tahun baru.
Post kali ni aku tak tau lak nak cakap apa. 
Mercun dah berbunyi seminggu ni. Meriah la kejap area rumah aku ni.
Sejak dulu sampai la sekarang, kalau ada perayaan cina memeng meriah.





Tak kisah la, pesta tanglung ke, chinese new year ke, cap goh mei ke, apa-apa la. 
Memang meriah. Ye la, kiri kanan ramai cina.
Tapi yang best diaorg ni, mereka hormati bangsa lain.
Ada gak ar bangsa lain mcm iban, bidayuh, melanau semua.
Kalau ada hari raya, krismas ke, or gawai dayak, diaorg pun celebrate sekali.
jemput je la diaorang datang rumah. Gerenti penuh rumah. 


Ni la rumah aku. Cukup la untuk kitaorg sekeluarga. Flat cikgu ni. Mak ayah aku cikgu la katakan...
hahaha!! Xpe, nanti aku kerja aku beli rumah untuk parents aku ni.

1 lagi benda kat area rumah aku ni, 
kalau ada perayaan yang besar2 mcm hari raya,
sure ada open house.
Maka, ramailah kereta park kat bawah tu. 
Dan rumah mula penuh. 
Samapai nak masuk rumah pun kena ambik nombor.
hahahaha!!!

Ni adik aku. Kalau aku balik, mesti aku ajak dia main badminton. 


Bila ada perayaan mcm ni, sure ada cita best kat Astro.
Maka, berjagalah aku sehingga lewat malam baru tido.
Takpe, nanti kat campus mana leh tido lewat lagi.
Ader kelas hari-hari. Huhu...



Adui...rasa rindu lak nak ke kampus.
Tak sabar nak study balik.
Lama-lama cuti ni, leh jammed otak.
lebih 3 hari kalau ilmu tak diamalkan, ianya akan berkarat.
Membara semangat nak study balik ni. Hahaha!!
Jom!! Nikmati cuti dulu sebelum kembali ke kampus!!

 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...