Nuffnang

Tuesday, February 9, 2016

Power of mind

Selama ni aku sentiasa rasa looser. Banyak benda aku gagal. Pemalas. Even aku kat sekolah agak top scorer jugak la. Tapi makin aku besar, aku banyak berubah. I lose hope until i reach a point that i cant exceed my own barrier. Aku da jumpa ramai orang yang berjaya. Cumanya aku tak rapat dengan mereka. Until i enter my degree than my mind change a lot. The way i am thinking, making decision, semua aku belajar balik.
Now aku dah final year. Aku sentiasa rasa aku seoranv yang gagal. Tapi tu semua bukan alasan untuk aku terus berjaya. Aku tukar cara berfikir dengan lebih tajam. Walaupun hakikatnya aku dah banyak kali gagal, tu semua tanda Allah nak uji aku untuk jadi lebih kuat. Maybe aku sekarang bukan lagi yang dulu. Banyak idea nk cakap apa. Now i am a people with proof. Aku kena buat, let my work talk. Cakap orang sekeliling semua tak payah dengar. Sebab mostly yang cakap tu semua nak tengok kita jatuh. Bila berjaya, orang dengki. Biarlah mereka di takuk lama. Kita truskan dengan impian kita. Biarlah orang kata kita mat jenin. Banyak angan-angan. Mereka tak melihat ianya sebagai satu wawasan. Bila kita dah berjaya, mula lah ramai yang tepuk dahi, bagitahu yang mereka pun boleh buat KALAU mereka ikit langkah kita. Itu bicara KALAU. Buatnya tidak...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...