Nuffnang

Friday, February 4, 2011

Lagu Muahh! - Suzzane Brautigam adalah lagu saduran??

Sure ramai yang tau pasal lagu Muahh! yang dinyanyikan oleh Suzzane Brautigam.
Memang best lagu tu. Masa kat UNiSEL dulu mmg selalu dgr lagu tu kat kafe.
Bila pindah UiTM ni, jarang lak dgr.








Penyayi yang menjadi kegilaan lelaki di Malaysia ni pulak.
Ye la, orang cakap kiut beb. Lawa. Ada rupa.
Sekarang tinggal kat Australia. 
Lagu dia ni ciptaan Eddie Hamid. So, pertanyaan bermula di sini...

Bila aku bukak Youtube, aku terjumpa lak lagu yang satu ni.
Sebijik melodi dia sama mcm lagu ni.
Kalau tak sama sgt pun aku leh cakap 90% sama.
Lagu ni lagi lama, dan kurang popular la.
Juga ciptaan Eddie Hamid.
Tajuknya "Api-Api Rindu"
Ni video kat bawah. Aku ambik dari youtube.



Mungkin Eddie Hamid nak popularkan balik lagu dia yang lama tu.
Memberi nafas baru pada lagu yang kurang mendapat sambutan.
Dinyanyikan pula oleh penyanyi baru.
So, aku rasa tak salah kalau dia buat macam tu.
Secara tak langsung, mempopularkan balik lagu lama dia yang kurang dikenali.
Tu pendapat aku. Korang lak mcm mana???

2 comments:

  1. :) :) :)
    maybe kot
    terbaeekkk!!!!

    singgah dari mknace unlimited

    ReplyDelete
  2. haha...siot...mmg sma la...x da 90 peraus..mmg 100 percent sma....haha..matb btol apa yg ko ckp 2...nk beri nfs bru..hehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...