Teknologi Malaysia VS Amerika VS Jepun

Pada sebuah pertemuan antara Menteri Teknologi Sedunia di Langkawi. Menteri Jepun, Amerika Syarikat (AS) dan Malaysia sedang ‘mengeteh’.


Menteri Jepun : Kalau anda ke Jepun, anda gali tanah kami, baru saja sampai 7 meter, anda akan temukan banyak chip, rangka-rangka besi, papan sirkit elektronik dan lain-lain. Ini menunjukkan bahawa sejak zaman nenek moyang, kami bangsa Jepun sudah mengenal teknologi robot.

Menteri AS : Kalau anda ke Amerika, anda gali tanah kami, baru saja sampai 3 meter, anda akan temukan jejak-jejak radioaktif. Ini adalah petanda bahawa sejak zaman dahulu kala, kami bangsa Amerika sudah mengenal teknologi nuklear.


Menteri Malaysia : Oleh kerana tuan-tuan sedang di Malaysia, saya persilakan tuan-tuan untuk menggali di sini biar tahu ada apa di bawah tanah kami.


(Dipanggillah 2 orang tukang untuk segera menggali tanah. Setelah kedalaman 70 meter, ke-2 tukang naik ke atas lagi)

Menteri Malaysia : Apa korang jumpa ?
Tukang gali : Tidak ada apa-apa
Menteri Malaysia : Ada KABEL TELEFON tak di bawah sana ?
Tukang gali : Takde Dato’..

Menteri Malaysia : (sambil ‘menjeling kerek’ ke menteri Jepun dan Amerika) Itulah petanda bahawa kami bangsa Malaysia, sejak zaman purbakala, sudah mengenal teknologi WIRELESS!

Comments

  1. Malaysia vs Amerika

    Tahukah anda bahawa Malaysia adalah di antara negara paling berjaya dalam bidang perubatan resdung? - melalui kaedah perubatan tradisional-nya. Setelah membuat kaji selidik serta perbandingan statistik, saya dapat tahu ramai rakyat di USA masih tercari-cari ubat yang betul2 berkesan bagi merawat apa yang mereka gelar di sana sebagai Sinus dan Allergy. Ramai juga yang menjual, promosi besar-besaran tetapi malangnya; masih tak boleh nak tandingi apa yang perawat2 di sini hasilkan! Resdung sudah menjadi suatu bidang yang amat kuat di Malaysia. Dan kini, rokokresdung.com pula muncul di internet bagi meluaskan lagi sebaran serta memudahkan dapat bekalan. Anda yang membaca ni, memang dah sah beruntung. Rakyat USA masih terpinga-pinga susah nak dapatkan bekalan. Sekarang ni, harapan mereka ialah moga2 ada pihak dari sini dapat usahakan cara supaya mereka juga turut sama boleh, bermakna - pihak tu kena siapkan perancangan bagi menghasilkan web site yang bersedia menangani operasi ber-urusan di peringkat global. (Bukan senang seperti didengar.) - Kecik tk kecik le Malaysia ni klau nk dibandingkan dgn Amerika...Tp kalah dgn bidang pengubatan resdung yg ternyata BESAR penghidapnya di seluruh dunia.

    Sumber Informasi Pembanterasan Resdung Tahap Kronik

    Petikan diambil dari rokokresdung.com

    ReplyDelete

Post a Comment