Yeah!! Gembira laptop baru!!

Salam semua!
Salam satu Malaysia bagi yang berada di Malaysia.
Mggu ni mcm biasa la, pack hari-hari.
Lepas kelas je aku terlantar atas katil mcm paus.
Penat siot!
Then tiba2 handphone buruk aku ni berbunyi. Hantu mana la yang msg aku time ni...
Oh, adik aku rupanya hantu tu...
"Oi!! Ptg tok kuar beli laptop."
Huh?? Dlm wallet aku ni tggl 1 ringgit malaysia je lagi ko nak ajak aku beli laptop???
aku malas nak layan, then aku bantai tido.
Ptg tu mcm biasa aku merenggangkan otot2 aku yang berkarat sejak pagi.
Masa tgh main rollerblade, adik aku dtg ajak kuar g pasar. Aku follow je la. Aku lupa lak pasal msg pagi td.
Mula tu dia ajak singgah bank. Nak check duit katanya. Dia suruh aku check sekali.
member aku yang bawak keta ni sengih je mcm kerang busuk.
Aku mals nak check, cz tau duit tarak beb.
Selamber je adik aku masuk keta balik then diaorg bawak g One DJ kat kuching.
"buat apa kat sini? Mcm banyak duit.." Aku sindir der....
'Ala, jalan jak survey laptop." member aku dgn muka toyanya jawab. Kitaorg pun jalan la survey laptop kat mall tu. tup2, jumpa 1 laptop baek punya. Asus putih. "berapa harga kak?" member aku tanya akak yang tukang jaga tu. Aku berdiri kat belakang je la. Mati kena loyar ngan akak ni. poket tgh kering beb!!!
"RM 1499 dik. Ni bgs untuk main game. Ada graphic card. Cuma processor dgn ram slow skit dik." Akak tu jawab. "
"Emmm...ok kak. Ambik laptop ni. Saya guna buat assingnment je." Perghhh!! Aku ngigau ke ni?? Relax je dia nak sapu. Selalu sengkek mamat ni. Hari ni banyak pulak duit dia??
"Ko sik beli?" Adik aku tanya. Aku bingung der....
"nanti ambik k? Kitaorg install software dulu." Akak tu bgtau.
aku terus suruh member aku ni g bank check duit.
Dipendekkan cerita, sampai je kat ATM tu...UIHHH!! Baki anda ialah :RM2600!! Mana datang duit banyak ni??
Aku terus je kuarkan dua ribu. Berasap mesin tu kuar duit aku. hahahaha!!!
Lepak balik kat kedai tadi. Aku survey laptop Toshiba hari tu. mantap beb. ingat nak beli yang tu. tup2, ada laptop HP tgh promotion. aku belek2, pergh!! sesuai dgn bajet aku!! hahaha!!!
Aku sapu sebijik HP G42.
Ni la rupa laptop aku. Harta paling mahal aku beli lepas dslr aku....

ok la, ader graphic card 1GB, RAM 4 GB, processor 2.67GHz. RM2200 duit aku melayang.
ye la, tapau dgn broadband sekali. Hahahaha!!!

Sumpah laju laptop ni....berbaloi gak aku beli..

Rupanya hari ni duit PTPTN da masuk. Ptt la pagi tadi mesin ATM bank Islam UiTM ni sesak...
Lepas ni tak la aku susah2 nak pinjam laptop org lagi. Assingnment pun siap cepat je. hahaha!!
Lagi 1, dapt buang boring kot. Mlm 2 aku takda apa nak buat lepas study, boleh bukak tenet update blog usang ni.
To all, hargai laptop anda. Sebab bukan sikit duit nak beli benda alah ni. Beribu-ribu habis dude!
(rasa nak nangis je duit melayang...)

Comments