Siapa lebih hebat???

Cerita 1:


 Kat sebuah sekolah rendah, ada satu group budak bercerita tentang ayah masing-masing. ye la, budak-budak ni kalau cita sapa hebat, sure la bapak diaorang yang paling top. Maka, ni la dialog diaorang..:

Asif: Bapak aku hebat! seorang doktor kat hospital paling besar kat sini. Boleh bedah orang!!

Maka budak lain pun tepuk tangan kagum.."Wooo!! hebatnya bapak ko!!!"

Sudirman: Bapak aku lagi hebat! Dia ada syarikat sendiri. Cawangan sampai luar negara! Tiap-tiap bulan kami melancong ke luar negara.

Perghh!! Lagi gempak bapak dia ni! Maka budak lain pun tergamam kerana terkejut dengan kehebatan bapak Sudirman.

Asyraf: Tggu! Bapak aku lagi hebat! Dia boleh tahan trailer guna tangan je!

Budak-budak lain terkejut!! diaorang pun tanya "Bapak ko kerja apa??"

dengan muka bangganya Asyraf berkata..."Polis Traffic!"



Kisah 2



Tiga sekawan berusia 5 tahun bercerita tentang kehebatan datuk masing-masing.

Eman : "Datuk aku kuat.... Kalau bertanding silat, tak pernah kalah."
Emon : "Datuk aku lagi kuat. Dia pernah tumbangkan seekor kerbau yang tengah mengamuk."
Eman : "Datuk kau kuat tak, Emin?"
Emin : "Aku rasa datuk aku lagi kuat daripada datuk kau berdua. Dah 20 tahun dia tinggal dalam tanah, sampai sekarang tak keluar-keluar lagi."
Eman dan Emon : "Ye laaa.... kuatnya datuk kau."

Comments

Post a Comment