Nuffnang

Saturday, August 27, 2011

Kematian yang mengejutkan.

Salam Lebaran dari Bubble,


Petang tadi Bubble baru sampai ke kampung. Alhamdulillah, walaupun ada sedikit masalah, Bubble sampai jugak ke kampung untuk berjumpa nenek tersayang...;)

Tiba je kat kampung, pakcik terus bawak ke perkampungan iban untuk ambik buah durian. Memang banyak giler durian kitaorang angkut. dekat sebakul besar la jugak.

Petang tu Bubble dikejutkan dengan satu berita kematian sahabat yang sudah lama kenal. Yup...sama sekolah dan sedang menuntut di universiti yang sama sekarang.

Baru 3 hari lepas jumpa dengan arwah. Sempat lagi bergurau...tak ada masalah pun.

Tup-tup dengar dah meninggal...malam tadi meninggal dah...sampai sekarang bubble masih terkejut dengan pemergian arwah. Walaupun tak seagama, tapi memang sangat menyedihkan.


Tahun ni je Bubble terima dua berita kehilangan sahabat sama sekolah. Betul cakap ustaz, orang muda lagi cepat mati dari orang tua....

dah dekat nak raya ni, ada perancangan nak ajar beraya sama. Tapi tak ada jodoh nak raya sama kan? apa boleh buat...

Tazkirah buat kita semua. jangan anggap usia masih muda,  badan masih sihat, lambat lagi nak mati. Sebab-sebab kematian, biarlah bubble rahsiakan ye....
Salam dari bubble...

4 comments:

  1. kesiannya mati dalam keadaan kufur (T.T)

    ReplyDelete
  2. harapkan kebaikan pada mereka yang tak kembali...
    thanks for sharing...

    ReplyDelete
  3. sabarlah bubble..setiap orang pasti pasti..xkire muda atau tua..tapi betul gakkan yg muda lebih cepat mati dari yang tua..

    ReplyDelete
  4. saya pown bawu saje kehilangan sahabat sekolah lame :(

    http://irsyanim.blogspot.com/2011/09/raye-jalan-jalan-raye-dan-hantu-bonceng.html

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...