Cerita seorang hamba...

Salam Aidil Adha semua!

Maaflah, lama tak update blog ni. Semenjak internet takda ni, susah nak jenguk blog. Bukan takda, cuma slow sangat. Bila nak update je, memang slow line ni. Nasib hari ni line tak buat hal. Tambah lak mood nak menaip ni datang hari ni.

Ok, hari ni macam biasa Bubble nak cerita satu cerita. Cerita dia pasal seorang hamba yang bekerja engan seorang orang kaya. Oarang kaya ni sangat la kayanya sampai rumah dia ada swimming pool dalam rumah tu. Indoor la katakan.


Samapai satu masa, si orang kaya ni ambik la sorang hamba untuk membentunya buat kerja rumah. Bila si hamba datang, si hamba berjanji untuk menjalankan kerja dengan baik dan amanah. Lalu si orang kaya berasa puas hati dan berkata,
"kau boleh gunakan semua kemudahan di rumah ini ikut suka hati engkau. Swimming pool tu kau mandi la puas puas. Peti asi aku tu banyak makanan. Kau makan la suka hati engkau. Dan astro ni penuh channel aku langgan. Tak cukup lagi parabola pun ada. Nak home theatre, semua ada ada kat rumah ni. Kat belakan rumah ni pun ada padang bola. Kau main la dengan jiran2 kalau nak. Cuma aku nak kau buat kerja seperti yang aku suruh. boleh?"
 Maka si hamba tu berasa sangat genbira! Lantas si orang kaya menyerahkan kunci rumah kerana percayakan si hamba. Baik tak si orang kaya tu?? hehehehe....

Keesokan harinya, si orang kaya bangun dan melihat baju nya belum digosok..(Iron). Lalu orang kaya bengang...
"Wei hamba ku! Kenapa kau tak gosok baju aku ni?? Sarapan pagi aku pun kau tak buat lagi"
lalu apa kata si hamba??

"Maaf tuan..saya sedang berenang di kolam renang. Tadi saya tengok astro..."

Hahahaha!!!

Lawak ke?? Macam tu la kita manusia. sedar atau tidak, Allah telah beri semua kelengkapan kita kat dunia ni. bagi yang kaya tu lagi la. Macam-macam da Allah bagi. melancong seluruh dunia. Cuma Allah nak taat pada perintah-Nya. un susah nak buat. Lagi Maha penyayang Allah memaafkan kita pulak...kalau la aku jadi si orang kaya tadi, aku dah pecat hamba tu. Taknak aku bela lama-lama. Kalau lah Allah "Pecat" kita...mana kita nak tinggal??? Tu je la untuk kali ni ek?? Lama tak update blog, idea makin kering...hehehe...
Salam Eid Adha dari BUBBLE HAZE....

Comments

Post a Comment